Mario Bros. wiki
Advertisement

Op www.youtube.com/ staan heel veel filmpjes over Mario en de Mario wereld die niet door Nintendo zijn gemaakt. Deze filmpjes zijn gemaakt door fans. Sommige zijn heel flauw, andere zijn erg leuk. Aan sommige zie je dat ze slecht in elkaar zitten en goedkoop zijn gemaakt, andere zijn weer verrassend professioneel.
Deze filmpjes zijn niet met toestemming van Nintendo gemaakt, en het beeld dat van de Mario wereld wordt gegeven is vaak heel anders dan het beeld dat Nintendo geeft.
Het is onmogelijk om een lijst te geven van alle Mario filmpjes op Youtube. Het zijn er te veel en er komen er steeds weer nieuwe bij. Maar hier volgen er een aantal die wij wel leuk vinden:

Mario grappen en satires[]

Niet iedereen vindt het zelfde leuk, maar dit vinden wij wel leuk. Het beeld wat hier gegeven wordt van Mario komt niet altijd overeen met het beeld dat Nintendo geeft, maar het is wel grappig.

  • Super Mario real life. Knappe combinatie van real life actie en computer animaties.
  • Mario and Luigi save princes Peach. Dit filmpje is wel heel eenvoudig, maar ook heel erg schattig.

Speedruns[]

In een speedruns laat een geoefende speler zien hoe snel hij door een Mario spel heen kan spelen. Dat kan soms heel erg snel! Het gebruik van warp zones is toegestaan, het gebruik van cheats niet.

  • Super Mario Bros. Speed Run
  • Sup0er Mario Bros. 3 Speed Run
Advertisement