Mario Bros. wiki
Advertisement

Mario is Missing! is een educatief spel om aardrijkskunde te leren. Het is in 1992 uitgebracht voor de PC en in 1993 zijn er ook versies verschenen voor de NES en de Super NES. Het spel is ontworpen door The Software Toolworks en uitgebracht door Mindscape Group. Het spel is dus niet gemaakt door Nintendo of Shigeru Miyamoto en dat is ook duidelijk te zien. Vooral de PC versie ziet er heel anders uit dan een Nintendo spel. Nintendo en Shigeru Miyamoto hebben wel hun toestemming gegeven om het spel te maken.

Weegee.png

Dit is spel is het eerste spel met alleen maar Luigi als een speelbaar personage.

Verhaal[]

In een poging om prinses Peach te bevrijden uit de klauwen van Bowser is Mario zelf gevangen genomen. Luigi moet hem nu gaan zoeken. Daarvoor moet hij de wereld over reizen, en in ieder land waar hij komt informatie verzamelen over dat land. Om verder te komen moet de speler steeds vragen beantwoorden over het land waar hij op dat moment is.

Trivia[]

In de oorspronkelijke PC versie van het spel ziet Luigi er heel anders uit dan de Luigi in Nintendo spellen. (zie het plaatje hierboven) Deze versie van Luigi wordt door fans ook wel Weegee genoemd.

Advertisement