Mario Bros. wiki
Advertisement

De Wii U is de zesde thuisconsole van Nintendo. Deze console is de opvolger van de Nintendo Wii. Op 25 april 2011 maakte Nintendo officieel bekend bezig te zijn met een opvolger van de Wii. Op 7 juni 2011 tijdens de E3 in Los Angeles werd de Wii U voor het eerst getoond. Bij deze presentatie was de console al speelbaar en werd tevens de definitieve naam van de console bekendgemaakt.De Wii U is in 2012 uitgebracht. Tot april 2011 was deze console met 86 miljoen verkochte exemplaren een succes. De laatste jaren nam de verkoop van deze console echter sterk af, waardoor ook de omzet van Nintendo daalde. Daarbij werd op 15 mei 2011 de prijs van de Wii verlaagd.

WiiU.jpg

GamePad[]

De GamePad van de Wii U is een opvallend aspect, net als de controller van zijn voorganger. De GamePad bevat een touchscreen, accelerometer, gyroscoop, camera, microfoon en 2 speakers. De GamePad bevat de volgende knoppen: 2 analoge sticks, 1 +-Control Pad, de A, B, X, Y knoppen, "+" knop,"-" knop, een Home-knop, een TV-Remote-knop en twee NFC-sensoren. De GamePad is niet los verkrijgbaar zolang er geen games voor twee GamePads verschijnen. Wanneer er twee of meer spelers op de Wii U spelen, moeten zij gebruikmaken van Wii U Pro Controller of Wii-afstandsbediening met Wii MotionPlus of een Wii Remote Plus afstandbediening met eventueel een Nunchuk.

Mario games voor de Wii-U[]

  • New Super Mario Bros. U (2012)
  • Nintendo Land (2012) (Bevat dingen van Mario)
  • Game & Wario (Nog niet verschenen)
  • Super Smash Bros. (Nog niet verschenen) (Voorlopige titel)
Advertisement