Mario Bros. wiki
Advertisement

Prinses Daisy (Japans: デイジー姫, Deijī-hime) is de prinses van Sarasaland. Ze is bedacht door Gunpei Yokoi, Shigeru Miyamoto's mentor. Hoewel Daisy heerst over Sarasaland, woont ze momenteel in Mushroom Kingdom.

Daisy is een stoere en pittige jongedame. Haar kleuren zijn geel oranje en groen. Ze houdt van bloemen, en haar persoonlijke symbolen zijn dan ook vaak bloemen.

Daisy verscheen voor het eerst in Super Mario Land voor de Game Boy. In dit spel moest ze door Mario gered worden, net als Prinses Peach in andere Mario spellen. Of ze toen ook al geel oranje en groen droeg is niet bekend, omdat dit spel in zwart wit was. Hierna kwam ze een tijdje helemaal niet voor in andere spellen. Pas een paar jaar later begon ze weer te verschijnen in Mario games. Dit keer in haar nieuwe herkenningskleuren, zodat ze duidelijk onderscheiden kon worden van Prinses Peach die altijd rose draagt. Ook werd Daisy wat stoerder en zelfstandiger.
Ze komt nu in de meeste Mario spin-off games voor, meestal als speelbaar personage.
Daisy is goed bevriend met prinses Peach en ze kan met het goed vinden met veel andere pesonages, vooral met Luigi.

Peach daisy.jpg

Trivia[]

Op alle Mario-spellen voor de Game Boy is prinses Daisy de enige voorkomende prinses.

Advertisement