Mario Bros. wiki
Advertisement

Shy Guy (afbeelding ontworpen voor Mario Party 9)

Shy Guy's zijn gemaskerde vijanden die voor het eerst voorkomen in Super Mario Bros. 2. Ze zijn erg verlegen en als hun maskers afvallen trekken ze zich onmiddellijk terug. Ze komen ook voor in Super Mario World 2: Yoshi's Island, de Mario Kart serie en diverse sportspellen.

Shy Guy's zijn niet de sterkste vijanden. Ze lopen simpel heen en weer, maar voeren verder weinig spannende acties uit. In veel spellen kunnen ze verslagen worden door met iets te gooien (groenten in Super Mario Bros 2, of eieren in Yoshi’s Island.)

In Mario Tennis en Mario Power Tennis is een Shy Guy te selecteren als speelbaar personage. In Mario Power Tennis is voor het eerst te zien dat een Shy Guy zijn/haar masker laat vallen. De camera staat aan de achterkant, dus de kijker ziet niet hoe het gezicht van de Shy Guy eruit ziet. Luigi wel en die schrikt enorm na het zien van het echte gezicht van de Shy Guy. Na lange tijd wachten blijkt het een Magikoopa te zijn.

In Paper Mario zijn de Shy guys op rooftocht door Toad town. Hun hoofdkwartier is de Shy Guy Toy Box. Van buiten lijkt deze doos niet groot,maar van binnen is hij enorm. Er zijn vier treinstations. Er is ook een schatkist die bewaakt wordt door een sterke Shy Guy genaamd Anti Guy. Ook is er een heel grote Shy Guy genaamd Gourmet Guy. Hij blokkeert de weg naar een hendel.Hij gaat pas weg wanneer je hem een stuk cake geeft. Ook Peach ontmoet Gourmet Guy. Ze moet voor hem een cake bakken. De eindbaas van de Shy Guy Toy Box is General Guy en zijn leger. Zijn leger valt gezamenlijk aan en General Guy gebruikt zijn Toy tank. Wanneer General Guy is verslagen rent hij samen met de andere Shy Guys in het paniek rond.

In Mario & Luigi:Bower's Inside Story zijn de Shy Guy's gevangengenomen door Fawful.

Shy Guys komen ook voor in de tekenfilmserie Super Mario Bros Super Show. Ze werken daar voor Bowser.

Galerij[]

Advertisement