Mario Bros. wiki
Advertisement

Toad is een menselijke paddenstoel. Hij is de dienaar van Prinses Peach, en was voor het eerst te zien in Super Mario Bros.. In Super Mario Bros. 2 komt hij voor het eerst voor als speelbaar personage.

In de meeste spellen is Toad een achtergrondpersonage, maar in bijvoorbeeld New Super Mario Bros. Wii waren twee Toads (een blauwe en een gele) speelbare personages, samen met Mario en Luigi. Meestal heeft hij een paddestoelhoed met rode stippen, maar er zijn ook gele, blauwe, groene en paarse Toads.

Toad

Toad is niet uniek. Er wonen veel Toads in het kasteel van prinses Peach en in het Mushroom Kingdom. Hoewel ze erg veel op elkaar lijken hebben ze allemaal een andere persoonlijkheid. Aangezien Toad niet één van de beste bewakers is, moet hij vaak worden gered.

In het spel Super Mario 64 geeft hij Mario goede raad om Peach te kunnen bevrijden uit de handen van Bowser. Hij verschijnt ook in de spellen Mario Kart games, waar hij één van de racers is, Super Mario Sunshine, waar hij samen met Mario, Peach, Toadsworth en enkele andere menselijke paddenstoelen op reis gaat richting Isle Delfino en verder is hij ook te vinden in de Mario Party spellen.

Sinds Mario Kart Double Dash!! heeft ook een vrouwelijke Toad, Toadette, een rol gekregen in de spelen van Nintendo.

Another castle
Advertisement