Mario Bros. wiki
Advertisement

Yoshi", ook bekend als "Yoshi's Egg", is een puzzelspel dat ontwikkeld werd door Game Freak en gepubliceerd door Nintendo. Het spel werd in 1991 uitgebracht op de Nintendo Entertainment System en op de Game boy.

De bedoeling van het spel is om het speelveld vrij te maken van monsters. De monsters vallen van bovenaf het scherm binnen en vormen verticale stapels. De speler moet voorkomen dat deze stapels zo hoog worden dat ze het speelveld uit groeien. Daarvoor moet de speler de stapels zo schuiven dat de vallende monsters neerkomen op identieke monsters waardoor ze uit het spel verwijderd worden.

Het spel kan met één of twee spelers gespeeld worden. Speler 1 controleert Mario, speler 2 controleert Luigi.

Yoshi game.jpg

Ontvangst[]

De reacties vanuit de pers waren wisselend. Belangrijkste kritiek was dat het spel zichzelf steeds herhaalde en te weinig afwisseling bevatte, en dat het te veel afhing van geluk en niet van behendigheid.

Maar er waren ook wel positieve geluiden. N-Force zei: "Al het plezier van Tetris, maar met kleur en geluidseffecten. Net zo moeilijk, misschien wel moeilijker, en zeker zo verslavend!"

Trivia[]

  • Dit was het eerste spel op de NES waarin Yoshi voorkomt, maar op de Super Nes was Yoshi al in twee eerdere Super Mariospellen voorgekomen.